doingword.com

Comunicat AISS – In atentia suporterilor interzisi

October 21st, 2009

In atentia suporterilor stelisti abonati ai peluzelor Nord si Sud, precum si a celorlalti suporteri din tribunele stadionului Steaua, carora li s-a interzis sa achizitioneze bilete la partida Steaua – Fenerbahce, din data de 22 octombrie 2009:

AISS a efectuat in ultimele zile toate demersurile necesare pentru a afla care sunt caile prin care suporterii stelisti, victime ale abuzului clubului Steaua din ultimele zile, se pot indrepta impotriva clubului Steaua.

Alternativele

In acest moment, suporterii au la dispozitie doua proceduri: una administrativa, de adresare catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) si una judiciara, de intentare a unei actiuni in justitie impotriva clubului Steaua.

Avand in vedere costurile mai mari, precum si timpul mai lung pe care le implica un proces judiciar, sugestia AISS pentru toti suporterii stelisti „interzisi” este sa urmeze intr-o prima faza procedura administrativa, respectiv formularea unei plangeri catre ANPC.

Precizam ca, in niciuna din cele doua situatii, AISS nu se poate adresa autoritatilor in locul suporterilor, intrucat nu are calitatea (din punct de vedere juridic) de a formula o plangere impotriva unor fapte care i-au prejudiciat pe suporteri in mod personal. Avand in vedere acestea, AISS vine in sprijinul suporterilor si descrie pasii ce trebuie urmati in acest moment.

Motivul plangerii catre ANPC

In plangerile lor, suporterii vor descrie motivul real al plangerii: interdictia de a achizitiona bilete la meciul de fotbal Steaua – Fenerbahce, sub motivul interdictiei accesului la o competitie sportiva ce a fost dispusa chiar de catre clubul Steaua, si nu de catre organele competente sa dispuna aceasta masura potrivit Legii nr. 4/2008.

Conditii pentru a depune plangerea

-Plangerile la ANPC pot fi formulate numai de catre persoane fizice. Pentru inaintarea plangerii este necesara completarea unui formular tip (precum cel atasat mai jos Formular plangere). Acest formular se poate gasi si la sediul OPC si poate fi completat pe loc.
-In sustinerea afirmatiilor lor, ar fi indicat ca suporterii sa aduca o dovada scrisa conform careia clubul Steaua refuza sa le vanda bilete.
-De asemenea, suporterii vor trebui sa prezinte FORMULARUL primit la data la care au achizitionat abonamentul, care are valoarea unui contract intre suporter si club si care descrie termenii si conditiile (drepturile si obligatiile) aplicabile partilor contractului (clubul si abonatul).

Pasul 1: Strangerea dovezilor necesare “ FORMULARUL DE ABONAT

Situatia 1 : Suporterul nu are o copie a formularului/contractului de abonat pe sezonul 2009 / 2010

In acest caz, suporterul va trebui sa se adreseze departamentului de ticketing al clubului Steaua, cu o cerere de eliberare a unei copii dupa formularul respectiv( gasiti un model de cerere atasat mai jos Cerere formular contract/abonament). La depunerea cererii, cereti un numar de inregistrare (pentru mai multa siguranta) ori solicitati ca cererea sa va fie rezolvata pe loc.

Situatia 2 : Suporterul are formularul/contractul de abonat

Se va trece la Pasul 2.

Pasul 2 – Strangerea dovezilor necesare : REFUZ SCRIS MOTIVAT

In acest caz, suporterul va adresa departamentului de ticketing al clubului Steaua o cerere prin care solicita un REFUZ SCRIS MOTIVAT din partea clubului cu privire la imposibilitatea abonatului de a cumpara bilet la meci (gasiti un model de cerere atasat mai jos Cerere refuz scris motivat). La depunerea cererii, solicitati ca aceasta sa fie rezolvata pe loc (clubul are obligatia sa exprime acest refuz in acelasi moment in care refuza sa va vanda biletul).
ATENTIE! REFUZUL SCRIS MOTIVAT nu este o cerere obligatorie in depunerea unei plangeri la ANPC insa va intari plangerea voastra.

PASUL 3 : Completarea formularului de plangere catre ANPC

Rubrica 1: Se va completa cu datele personale ale abonatului
Rubrica 2: SC FC STEAUA BUCURESTI SA, Blvd. Ghencea nr. 45, sector 6, Bucuresti
Rubrica 3: Achizitionarea unui bilet de acces la meciul de fotbal Steaua – Fenerbahce din data 22.10.2009, in baza abonamentului nr. […](se va completa cu nr. abonamentului)
Rubrica 4: –
Rubrica 5: Mentionez ca in data de […] agentul SC FC STEAUA BUCURESTI SA a refuzat sa-mi vanda un bilet de acces la meciul de fotbal Steaua – Fenerbahce din data 22.10.2009, impreuna cu reducerea aferenta biletului, la care aveam dreptul in baza abonamentului nr. […]
Rubrica 6: Solicit sa mi se respecte dreptul de a achizitiona bilet de acces la meciurile din competitiile sportive europene, impreuna cu reducerea de pret aferenta, conform calitatii de abonat a clubului, precum si accesul la meciurile din competitiile interne, pe baza abonamentului.
Rubrica 7: Formular de abonament si refuz scris motivat din partea agentului economic(in cazul in care exista)
Rubrica 8: –

PASUL 4 – Depunerea plangerii la ANPC

Desi, ca regula, abonatii trebuie sa adreseze plangerea in mod personal, reprezentantii ANPC ne-au transmis ca o singura persoana poate depune mai multe formulare de plangere, completate de mai multi abonati, cu conditia depunerii tuturor documentelor necesare, respectiv:
– Formularul de plangere (completat de fiecare abonat)
– Formularul de abonament
– Refuzul scris motivat din partea clubului(in cazul in care exista)

Adresa ANPC este: Str. Transilvaniei nr.2, sect.1, Bucureşti
Programul de functionare al ANPC este Luni – Joi : 8:30 – 17:00, VINERI: 8:30- 14:30

Desi este posibil, reprezentantii ANPC ne-au informat ca plangerile depuse online se rezolva, de regula, intr-un timp mai indelungat. Este, prin urmare, recomandabil sa depuneti plangerile in mod fizic si personal, conform indicatiilor de mai sus. In cazul in care doriti sa depuneti plangerea online, o puteti face la adresa: reclamatii.bucuresti@opc.ro

Alte precizari:

Termenul legal maxim de rezolvare a unei plangeri de catre ANPC este de 30 de zile calendaristice.

In situatia in care clubul refuza sa va dea un refuz scris motivat, va puteti adresa ANPC cu acest motiv specific: refuzul de a motiva in scris masura de a refuza vanzarea unui bilet de acces catre abonatul respectiv.

Cat mai multe plangeri depuse ne sunt de folos. Impreuna vom opri abuzurile!

Asociatia Independenta a Suporterilor Stelisti

21 octombrie 2009

Categoria: Uncategorized

  • Pagini

  • Arhiva